המתיחה הפורימית ששיגעה את אלעד • למה זעם ראש העיר?

דוד לזר 3 Comment on המתיחה הפורימית ששיגעה את אלעד • למה זעם ראש העיר?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני ארבעה חודשים בישר אתר 'קול חי' לראשונה לתושבי אלעד כי לאחר עיכובים של שנים רבות, הכביש החדש לאלעד יוצא לדרך, זאת לאחר שראש העיר ישראל פרוש נפגש עם קבלנים במשרד השיכון לקראת סלילת כביש 4711 לאלעד. בהמשך פורסם ב'קול חי' כי החלו עבודות הסלילה של הכביש והכניסה החדשה לאלעד.

בשורה לתושבי אלעד: החלו עבודות הסלילה ב'כביש פרוש'
ראשוני • בשורה לתושבי אלעד: 'כביש פרוש' יוצא לדרך

ומדוע סלילת הכביש החדש היא בשורה לתושבי העיר אלעד? תשאלו את תושבי העיר – שבגלל העובדה שלעירם יש רק כניסה ויציאה אחת – הם נאלצים להיתקע בפקקים כבדים כמידי יום בבוקר ובצהרים בערבי שבתות ובערבי ימים טובים – עובדה שיש בה סכנת נפשות מעבר לעגמת הנפש היומיומית לאלפי תושבי העיר.

מקומון אלעדי החליט לרגל חג הפורים למתוח את תושבי העיר ולספר כי הצהרות העירייה היו לשווא וכי גורם חדש מעכב את בניית הכביש – עיכוב שיכול להמשך גם שנים רבות.

2016-03-22 20.29.51

ומיהו אותו גורם? רשות העתיקות, שהחלו במקום חפירות לגילוי עתיקות. בכתבה שפורסמה במקומון המותח הובאו דבריו של  ד"ר דורון בן עמי שמשמש בתפקיד ארכיאולוג המרחב, "נמצאו במקום מטבעות וכתוביות שככל הנראה מלמדים שבמקום התגוררו יהודים שלא גלו לפרס ונשארו בארץ ישראל", אלא שמה שמדאיג בדבריו הוא שלטענתו, "אנחנו רק בתחילתן של החפירות ואנחנו נחשוף שתוך עשר שנים נחשוף את העיר הקדומה בשלמותה".

מי ששיתף פעולה עם המתיחה הוא ראש העיר ישראל פרוש  שנופף רבות בשנה האחרונה עם כביש החדש ואף הגדיר אותו כ'כביש פרוש', ובכתבה הובאו כביכול דבריו של פרוש ש"קיבל בזעם רב את העדכון מהשטח": "איש לא טרח להודיע לנו על הפסקת העבודות, הקמת הכביש הייתה הבטחה שלי לתושבים ואני לא מתכנן לוותר עליו, בתחילת שבוע הבא אכנס ישיבת חירום בהשתתפות בכירי משרד השיכון והתחבורה כדי למצוא פתרון לבעיה".

בתגובה לראש העיר השיב הארכיאולוג בן עמי, "אנחנו לא עובדים אצל עירית אלעד או בעבורה, ההכרזה על הפסקת העבודות נמסרה לקבלן, לחברת 'נתיבי ישראל' ולמשרד השיכון".

תושב אלעד ש'קנה' את המתיחה פנה לאתר 'קול חי' ואמר כי "מדובר בסכנת נפשות יומיומית, לא יתכן שתהיה כניסה ויציאה אחת לעיר עם אלפי משפחות", לדבריו, "מה יענו הגורמים אם חלילה יגרם נזק בנפש בעקבות העובדה שאין יציאה נוספת לעיר, ואני לא מתכוון לשעת חירום כמלחמה אלא על דברים שבכל יום, יולדת שנתקעת בפקק האדיר, אמבולנס או רכב מכבי אש שלא יכולים להגיע ליעדם בעקבות המחדל הזה. האם ממצאים ארכיאולוגים קודמים לחיי אדם?".

אז כן, תושבי אלעד אתם יכולים לחזור לשגרה, אין עיכוב בבניית הכביש המיוחל.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    גם מודיעין עילית עם כניסה ויציאה אחת שיפסיקו לבכות